Marknadsföring

Välgörenhetsorganisationer får inga kläder från H&M – trots löften på hemsidan

”De använder vårt namn för falsk marknadsföring”

Välgörenhetsorganisationer får inga kläder från H&M – trots löften på hemsidan

”De använder vårt namn för falsk marknadsföring”

Hjälporganisationer får inga kläder från H&M – trots löften på hemsidan

”De använder vårt namn för falsk marknadsföring”

Hjälporganisationer får inga kläder från H&M – trots löften på hemsidan

”De använder vårt namn för falsk marknadsföring”

Maja Nilsson fick dickpic – hittade mannens namn och adress

Den svenska bloggaren och "fotbollsfrun" Maja Nilsson fick nyligen en oönskad dickpic skickad till sig. Bilden skickades med i en tweet som ett svar på ett inlägg om Me too-kampanjen som Maja Nilsson skrev den 17 oktober. Nu har hon dock gått till motattack. Enligt ett inlägg på hennes Twitter-konto har hon både tagit reda på vem den misstänkte förövaren är – och anmält det hela till polisen. "Om XX bara visste att jag är en riktig hacker och har hittat både namn och hemadress - brev från polisen bör komma närmsta månaden gubben", skriver Maja Nilsson på Twitter. Hon har också bifogat en skärmdump på tweeten med dickpicen. Bildkälla: Twitter Inlägget har fått många kommentarer, har retweetats 130 gånger och fått nästan 2 000 gilla-markeringar. Maja Nilsson jobbar med marknadsföring och bloggar under namnet MajaElisabeth. Hon är även mycket aktiv på Instagram och Twitter där hon sammanlagt har över 100 000 följare. Hon driver också podden "Livet på läktaren" tillsammans med Sanna Dahlström och planerar även att gifta sig med den svenska landslagsstjärnan Viktor Nilsson Lindelöf i sommar.

Maja Nilsson fick dickpic – hittade mannens namn och adress

Den svenska bloggaren och "fotbollsfrun" Maja Nilsson fick nyligen en oönskad dickpic skickad till sig. Bilden skickades med i en tweet som ett svar på ett inlägg om Me too-kampanjen som Maja Nilsson skrev den 17 oktober. Nu har hon dock gått till motattack. Enligt ett inlägg på hennes Twitter-konto har hon både tagit reda på vem den misstänkte förövaren är – och anmält det hela till polisen. "Om XX bara visste att jag är en riktig hacker och har hittat både namn och hemadress - brev från polisen bör komma närmsta månaden gubben", skriver Maja Nilsson på Twitter. Hon har också bifogat en skärmdump på tweeten med dickpicen. Bildkälla: Twitter Inlägget har fått många kommentarer, har retweetats 130 gånger och fått nästan 2 000 gilla-markeringar. Maja Nilsson jobbar med marknadsföring och bloggar under namnet MajaElisabeth. Hon är även mycket aktiv på Instagram och Twitter där hon sammanlagt har över 100 000 följare. Hon driver också podden "Livet på läktaren" tillsammans med Sanna Dahlström och planerar även att gifta sig med den svenska landslagsstjärnan Viktor Nilsson Lindelöf i sommar.

Flowery gror med prenumerationer på snittblommor

Inspirerade av matleveranser erbjuder Flowery prenumerationer för snittblommor. Ägarna Sandra Ekegren och Madeleine Arayae tar hellre till Instagram än traditionell marknadsföring och struntar i blomkonstens alla regler.

Flowery gror med prenumerationer på snittblommor

Inspirerade av matleveranser erbjuder Flowery prenumerationer för snittblommor. Ägarna Sandra Ekegren och Madeleine Arayae tar hellre till Instagram än traditionell marknadsföring och struntar i blomkonstens alla regler.

Ny trend oroar företag – kvinnor säljer trosor de använt på jobbet

På en dansk sajt har över åttio unga kvinnor sålt sina använda trosor för att kunna tjäna pengar. Något som absolut inte är något nytt. Men dessa kvinnor säljer också trosorna med bilder där de poserar i arbetskläder. Till bilderna skriver de sitt pris och att de har använt trosorna på jobbet. Något som oroar företagen där kvinnorna jobbar, skriver Mx Dk.  Företaget Coops informationschef Jens Juul tycker inte att det är bra att arbetet och privatlivet beblandas.  – Det är en olämplig länk mellan arbete och integritet, säger han men betonar att så länge flickorna är anonyma, har de inte för avsikt att göra något åt det, skriver Mx Dk. Även företaget Fotex och Rema 1000, Dansk Supermarked, är också oroade över den nya trenden.  – Vi säljer mycket underkläder i våra varuhus Føtex varje dag, men vi har inte vetat att vi även sålde underkläder som användes. Det är inte precis produkten eller typen av marknadsföring som vi brukar bli av med. Och det är nog inte något vi kommer att gå vidare med, säger Kasper Reggelsen, kommunikationskonsult vid Dansk Supermarked. På bilderna poserar tjejerna iklädda (eller i alla fall delvis) sina arbetskläder, och beskriver vad de erbjuder. "Om du vill kan jag också onanera i dem", skriver till exempel en tjej som uppger att hon jobbar på matbutikskedjan Rema.  Priserna ligger allt från 400-1000 kronor per använt par. På hemsidan som använts måste kvinnorna betala en månadsvis kostnad på ungefär 100 kronor.  Kvinnan som äger kvinnan, "Mia", säger att hon själv tjänar ungefär 8 000 kronor per månad på hemsidan, som hon själv använder.  Hör i klippet när Pelle driver med en telefonförsäljare på det mest perfekta sättet Läs också om Sara som fick ett underligt sms efter sin blocket annons Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på de senaste nyheterna. Finns på Google Play och App Store.

Ny trend oroar företag – kvinnor säljer trosor de använt på jobbet

På en dansk sajt har över åttio unga kvinnor sålt sina använda trosor för att kunna tjäna pengar. Något som absolut inte är något nytt. Men dessa kvinnor säljer också trosorna med bilder där de poserar i arbetskläder. Till bilderna skriver de sitt pris och att de har använt trosorna på jobbet. Något som oroar företagen där kvinnorna jobbar, skriver Mx Dk.  Företaget Coops informationschef Jens Juul tycker inte att det är bra att arbetet och privatlivet beblandas.  – Det är en olämplig länk mellan arbete och integritet, säger han men betonar att så länge flickorna är anonyma, har de inte för avsikt att göra något åt det, skriver Mx Dk. Även företaget Fotex och Rema 1000, Dansk Supermarked, är också oroade över den nya trenden.  – Vi säljer mycket underkläder i våra varuhus Føtex varje dag, men vi har inte vetat att vi även sålde underkläder som användes. Det är inte precis produkten eller typen av marknadsföring som vi brukar bli av med. Och det är nog inte något vi kommer att gå vidare med, säger Kasper Reggelsen, kommunikationskonsult vid Dansk Supermarked. På bilderna poserar tjejerna iklädda (eller i alla fall delvis) sina arbetskläder, och beskriver vad de erbjuder. "Om du vill kan jag också onanera i dem", skriver till exempel en tjej som uppger att hon jobbar på matbutikskedjan Rema.  Priserna ligger allt från 400-1000 kronor per använt par. På hemsidan som använts måste kvinnorna betala en månadsvis kostnad på ungefär 100 kronor.  Kvinnan som äger kvinnan, "Mia", säger att hon själv tjänar ungefär 8 000 kronor per månad på hemsidan, som hon själv använder.  Hör i klippet när Pelle driver med en telefonförsäljare på det mest perfekta sättet Läs också om Sara som fick ett underligt sms efter sin blocket annons Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på de senaste nyheterna. Finns på Google Play och App Store.

Kan straffas –  efter bilderna

Therese Johaug bröt mot antidopingreglerna.Nu står det också klart att norska stjärnan brutit mot norsk marknadsföringslag – och kan straffas.

Tårar rinner och det blågula hjärtat slår

MILANO. Vad måste ett landslag göra för att få fart på ett hjärta?Är det framgångarna, idolerna eller marknadsföringen?Eller är det så enkelt som att vara trovärdig?

Länstrafiken brister i sin marknadsföring enligt Konsumentverket

Länstrafiken Örebro följer inte lagen om resenärernas rättigheter. Det menar Konsumentverket efter en granskning.

Länstrafiken brister i sin marknadsföring enligt Konsumentverket

Länstrafiken Örebro följer inte lagen om resenärernas rättigheter. Det menar Konsumentverket efter en granskning.

Stjärnfonden köper i dissade bolagen

Dataspelsbolaget har rasat med nästan 60 procent sedan årsskiftet medan spelmarknadsföringsbolaget tappat 10 procent senaste tre månaderna.  Men Swedbank Roburs fond Ny Teknik passar på att köpa dippen.

Stjärnfonden köper i dissade bolagen

Dataspelsbolaget har rasat med nästan 60 procent sedan årsskiftet medan spelmarknadsföringsbolaget tappat 10 procent senaste tre månaderna.  Men Swedbank Roburs fond Ny Teknik passar på att köpa dippen.

Här är den första Barbie-dockan med hijab

Det var på tiden – nästa år kommer den första Barbie-dockan med hijab att börja säljas.  I måndags berättade Mattel, företaget som gör Barbie, att den nästa dockan i "Shero"-kollektionen kommer att modelleras efter den olympiska fäktaren Ibtihaj Muhammad. Muhammad var den första amerikanen att tävla i OS med hijab. "Jag är stolt över att veta att små tjejer kommer att kunna leka med en Barbie som väljer att bära hijab. Det är en barndomsdröm som blivit sann" skriver Muhammad i tweeten.  Bildkälla: Faksimil Twitter Dockan kommer att börja säljas 2018, skriver CNN. Företaget har jobbat hårt för att göra en mer mångsidig kollektion med dockor som ett försök att tilltala fler.  "Shero"-kollektionen lanserades 2015 och är dockor som är baserade på kvinnor som olympiska gymnasten Gabby Douglas, modellen Ashley Graham, ballerinan Misty Copeland, regissören Ava DuVernay och skådespelerskan Zendaya. – Ibtihaj är en inspiration för otaliga tjejer som aldrig såg sig själva representerade och genom att hedra hennes historia med den här dockan hoppas vi att vi kan påminna dem om vad de kan bli och att de kan göra vad som helst, har Sejal Shah Miller, på global marknadsföring på Barbie, sagt.  Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på de senaste nyheterna. Finns på Google Play och App Store.

Här är den första Barbie-dockan med hijab

Det var på tiden – nästa år kommer den första Barbie-dockan med hijab att börja säljas.  I måndags berättade Mattel, företaget som gör Barbie, att den nästa dockan i "Shero"-kollektionen kommer att modelleras efter den olympiska fäktaren Ibtihaj Muhammad. Muhammad var den första amerikanen att tävla i OS med hijab. "Jag är stolt över att veta att små tjejer kommer att kunna leka med en Barbie som väljer att bära hijab. Det är en barndomsdröm som blivit sann" skriver Muhammad i tweeten.  Bildkälla: Faksimil Twitter Dockan kommer att börja säljas 2018, skriver CNN. Företaget har jobbat hårt för att göra en mer mångsidig kollektion med dockor som ett försök att tilltala fler.  "Shero"-kollektionen lanserades 2015 och är dockor som är baserade på kvinnor som olympiska gymnasten Gabby Douglas, modellen Ashley Graham, ballerinan Misty Copeland, regissören Ava DuVernay och skådespelerskan Zendaya. – Ibtihaj är en inspiration för otaliga tjejer som aldrig såg sig själva representerade och genom att hedra hennes historia med den här dockan hoppas vi att vi kan påminna dem om vad de kan bli och att de kan göra vad som helst, har Sejal Shah Miller, på global marknadsföring på Barbie, sagt.  Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på de senaste nyheterna. Finns på Google Play och App Store.

FDA ger Nexstim grönt ljus för NBT-system

USA:s läkemedelsmyndighet, FDA, har gett Nexstim grönt ljus gällande marknadsföring och försäljning av bolagets NBT-system för behandling av det som brukar kallas egentligen depression.

En trigger to change – AIAR rekryterar välkänd musikartist

Under de senaste månaderna har EdTech-startupen AIAR genomgått en explosiv resa. Från att på rekordtid ha blivit världens näst mest nedladdade applikation inom digital marknadsföring, till att nu öppna en A-runda för att ta in €1.6M som ett vitalt steg mot att bli världens största generiska plattform för self-learning.

En trigger to change – AIAR rekryterar välkänd musikartist

Under de senaste månaderna har EdTech-startupen AIAR genomgått en explosiv resa. Från att på rekordtid ha blivit världens näst mest nedladdade applikation inom digital marknadsföring, till att nu öppna en A-runda för att ta in €1.6M som ett vitalt steg mot att bli världens största generiska plattform för self-learning.

Lägre omsättning för Tradedoubler

Tradedoubler, som är verksamt inom prestationsbaserad digital marknadsföring, redovisar ett resultat före skatt på 1,0 miljoner kronor i det tredje kvartalet (-5,2). Omsättningen var 258 miljoner kronor (304).

Omsättningen rasar för Tradedoubler

Tradedoubler, som är verksamt inom prestationsbaserad digital marknadsföring, redovisar ett resultat före skatt på 1,0 miljoner kronor i det tredje kvartalet (-5,2). Omsättningen var 258 miljoner kronor (304).

Omsättningen rasar för Tradedoubler

Tradedoubler, som är verksamt inom prestationsbaserad digital marknadsföring, redovisar ett resultat före skatt på 1,0 miljoner kronor i det tredje kvartalet (-5,2). Omsättningen var 258 miljoner kronor (304).

Catena Media ökar intäkterba

Catena Media, verksamt inom prestationsbaserad marknadsföring av nätkasino, redovisar ett resultat efter skatt på 5,4 miljoner euro för det tredje kvartalet 2017 (3,9). Resultatet per aktie uppgick till 0:10 euro (0:08).

Catena Media ökar intäkterna

Catena Media, verksamt inom prestationsbaserad marknadsföring av nätkasino, redovisar ett resultat efter skatt på 5,4 miljoner euro för det tredje kvartalet 2017 (3,9). Resultatet per aktie uppgick till 0:10 euro (0:08).

Catena Media ökar intäkterna

Catena Media, verksamt inom prestationsbaserad marknadsföring av nätkasino, redovisar ett resultat efter skatt på 5,4 miljoner euro för det tredje kvartalet 2017 (3,9). Resultatet per aktie uppgick till 0:10 euro (0:08).

Varnar för blufföretag – säljer verkningslös fordonsgaranti

Bilägare erbjuds förlängd garanti efter att bilens fabriksgaranti gått ut. Nu varnar Motormännen för företaget Svensk fordonsgaranti som står bakom erbjudandet. Enligt riksförbundet har över 330 anmälningar kommit in till Konsumentverket och företaget utreds för vilseledande marknadsföring. 

Barnmorskan: Många abortpatienter använder Natural Cycles

För de tusentals individer som har upplevt negativa biverkningar från hormonbaserade preventivmedel, eller helt enkelt vill söka sig till naturligare metoder, marknadsförs Natural Cykles som ett säkert, hormonfritt alternativ.  Med hjälp av en termometer och en personlig kalender kan appens användare följa sin menstruationscykel, och med hjälp av så kallade säkra och osäkra perioder också nyttja metoden som ett preventivmedel.  Enligt Natural Cycles hemsida visar mätningar att metoden vid normal användning i snitt skyddar användaren till 93% av tiden, vilket i jämförelse med många andra preventivmedel är en relativt hög skyddsgrad.  Men frågan är hur bra Natural cycles fungerar i praktiken? Nu berättar flera kvinnor om oönskade graviditeter efter att ha förlitat sig på Natural Cycles som preventivmedel. "Jag såg det som en räddning" Efter att ha testat alla möjliga alternativ, insåg 22-åriga Emilia att hormonbaserade preventivmedel helt enkelt inte var för henne.   – För mig innebar hormoner tappad sexlust och svår ångest. Preventivmedel var väldigt negativt laddade för mig överlag, därför blev jag så glad när jag hörde talas om appen. Jag såg det som en räddning. Jag använde appen enligt instruktionerna och höll mig till mina säkra dagar, jag gjorde allt rätt. Ändå blev jag gravid.  "Jag har varnat alla mina väninnor" När Emilia delade med sig av varför hon ville boka en tid för abort till sin gynekolog, blev hon förvånad över gensvaret.  – Hon berättade att ungefär var tredje person som hon hade konsulterat för en abort under de senaste 2 månaderna hade använt sig av appen eller liknande appar. Det kom som en chock. Jag har varnat alla mina väninnor. Nu känner jag att det är viktigt för mig att så många som möjligt får veta hur det faktiskt ligger till, så att inte andra kvinnor i samma situation måste handskas med en oönskad graviditet. Natural Cycles marknadsförs på sociala medier och via bland annat samarbeten med influencers och bloggare som Isabella Löwengrip, Wilma Holmqvist och Bianca Ingrosso - individer med stort inflytande och nära kontakt till en ung kvinnlig publik.  Något som för 25-åriga Johanna bidrog till att Natural Cycles kändes som ett seriöst företag.  "Jag vill så gärna skriva till dem att inte prova"  – Jag ser så många unga kvinnor diskutera Natural Cycles på sociala medier och jag vill så gärna skriva till dem att inte prova, men det är svårt att prata om något så privat som en oönskad graviditet, och det är inte alltid man känner för att dela med sig av en sådan personlig sak till främlingar. Jag känner ändå att det är viktigt för mig att dela med mig av detta nu. Så att folk förstår hur det faktiskt ligger till.  Efter att en barnmorska avrått Johanna från att fortsätta med p-piller sökte hon sig till andra alternativ.  – Efter att ha sett en hel del marknadsföring och läst om att metoden var certifierad, verkade Natural Cycles som ett jättebra alternativ. Jag var skeptisk till en början, men när något är certifierat av läkemedelsverket så känns det ändå som ett seriöst företag. Jag beställde hem termometern och kände mig väldigt positiv till det hela. Pixabay "Testet visade att jag var gravid" – Med hjälp av appen så höll jag bra koll på när min mens skulle komma, men så helt plötsligt en dag kom den inte. Jag gjorde ett test som visade att jag var gravid.  I samband med komplikationer under Johannas hemabort fördes hon akut till sjukhus med kraftiga blödningar och fick göra en blodtransfusion.   "Det jobbigaste är att se reklamen överallt" – Det hela var väldigt traumatiskt för mig. När jag väl träffade gynekologen som jag hade kontakt med inför aborten så berättade hon att hon dagligen träffade människor som använt sig av appen och som resultat av det behövt göra abort. Och det är så oroväckande, främst eftersom att det marknadsförs överallt.  "Nästintill en omöjlighet" Maria, barnmorska på Karolinska Universitetsjukhuset berättar att hon träffar ett flertal abortsökande patienter om dagen som förlitat sig på appen.  – Flera av mina patienter som är abortsökande har använt sig av Natural Cycles. Jag skulle nog säga såhär, om det inte gör någonting för användaren att hen blir gravid, så kan man använda sig av appen. Men om man inte vill bli gravid, så är det inte ett bra alternativ. Du måste vara exceptionellt ordentlig och försiktig om du ämnar att använda sådana appar som ett preventivmedel, och med den mänskliga faktorn i åtanke är det nästintill en omöjlighet.  Det är inte första gången Natural Cycles får kritik – men för många har det fungerat bra. Här kan du läsa mer om vad experterna egentligen säger om appen – och vad grundaren säger.  Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på omvärlden – både från Google Play och App Store.

Barnmorskan: Många abortpatienter använder Natural Cycles

För de tusentals individer som har upplevt negativa biverkningar från hormonbaserade preventivmedel, eller helt enkelt vill söka sig till naturligare metoder, marknadsförs Natural Cykles som ett säkert, hormonfritt alternativ.  Med hjälp av en termometer och en personlig kalender kan appens användare följa sin menstruationscykel, och med hjälp av så kallade säkra och osäkra perioder också nyttja metoden som ett preventivmedel.  Enligt Natural Cycles hemsida visar mätningar att metoden vid normal användning i snitt skyddar användaren till 93% av tiden, vilket i jämförelse med många andra preventivmedel är en relativt hög skyddsgrad.  Men frågan är hur bra Natural cycles fungerar i praktiken? Nu berättar flera kvinnor om oönskade graviditeter efter att ha förlitat sig på Natural Cycles som preventivmedel. "Jag såg det som en räddning" Efter att ha testat alla möjliga alternativ, insåg 22-åriga Emilia att hormonbaserade preventivmedel helt enkelt inte var för henne.   – För mig innebar hormoner tappad sexlust och svår ångest. Preventivmedel var väldigt negativt laddade för mig överlag, därför blev jag så glad när jag hörde talas om appen. Jag såg det som en räddning. Jag använde appen enligt instruktionerna och höll mig till mina säkra dagar, jag gjorde allt rätt. Ändå blev jag gravid.  "Jag har varnat alla mina väninnor" När Emilia delade med sig av varför hon ville boka en tid för abort till sin gynekolog, blev hon förvånad över gensvaret.  – Hon berättade att ungefär var tredje person som hon hade konsulterat för en abort under de senaste 2 månaderna hade använt sig av appen eller liknande appar. Det kom som en chock. Jag har varnat alla mina väninnor. Nu känner jag att det är viktigt för mig att så många som möjligt får veta hur det faktiskt ligger till, så att inte andra kvinnor i samma situation måste handskas med en oönskad graviditet. Natural Cycles marknadsförs på sociala medier och via bland annat samarbeten med influencers och bloggare som Isabella Löwengrip, Wilma Holmqvist och Bianca Ingrosso - individer med stort inflytande och nära kontakt till en ung kvinnlig publik.  Något som för 25-åriga Johanna bidrog till att Natural Cycles kändes som ett seriöst företag.  "Jag vill så gärna skriva till dem att inte prova"  – Jag ser så många unga kvinnor diskutera Natural Cycles på sociala medier och jag vill så gärna skriva till dem att inte prova, men det är svårt att prata om något så privat som en oönskad graviditet, och det är inte alltid man känner för att dela med sig av en sådan personlig sak till främlingar. Jag känner ändå att det är viktigt för mig att dela med mig av detta nu. Så att folk förstår hur det faktiskt ligger till.  Efter att en barnmorska avrått Johanna från att fortsätta med p-piller sökte hon sig till andra alternativ.  – Efter att ha sett en hel del marknadsföring och läst om att metoden var certifierad, verkade Natural Cycles som ett jättebra alternativ. Jag var skeptisk till en början, men när något är certifierat av läkemedelsverket så känns det ändå som ett seriöst företag. Jag beställde hem termometern och kände mig väldigt positiv till det hela. Pixabay "Testet visade att jag var gravid" – Med hjälp av appen så höll jag bra koll på när min mens skulle komma, men så helt plötsligt en dag kom den inte. Jag gjorde ett test som visade att jag var gravid.  I samband med komplikationer under Johannas hemabort fördes hon akut till sjukhus med kraftiga blödningar och fick göra en blodtransfusion.   "Det jobbigaste är att se reklamen överallt" – Det hela var väldigt traumatiskt för mig. När jag väl träffade gynekologen som jag hade kontakt med inför aborten så berättade hon att hon dagligen träffade människor som använt sig av appen och som resultat av det behövt göra abort. Och det är så oroväckande, främst eftersom att det marknadsförs överallt.  "Nästintill en omöjlighet" Maria, barnmorska på Karolinska Universitetsjukhuset berättar att hon träffar ett flertal abortsökande patienter om dagen som förlitat sig på appen.  – Flera av mina patienter som är abortsökande har använt sig av Natural Cycles. Jag skulle nog säga såhär, om det inte gör någonting för användaren att hen blir gravid, så kan man använda sig av appen. Men om man inte vill bli gravid, så är det inte ett bra alternativ. Du måste vara exceptionellt ordentlig och försiktig om du ämnar att använda sådana appar som ett preventivmedel, och med den mänskliga faktorn i åtanke är det nästintill en omöjlighet.  Det är inte första gången Natural Cycles får kritik – men för många har det fungerat bra. Här kan du läsa mer om vad experterna egentligen säger om appen – och vad grundaren säger.  Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på omvärlden – både från Google Play och App Store.

Nyheter24 fortsätter med utländsk spelreklam trots förbud

I en vägledande dom förbjuds marknadsföring av utländska spelsajter i Sverige. Men trots hot om vite fortsätter sajten Nyheter24 att ha reklam för nätcasinon.

Nyheter24 fortsätter med utländsk spelreklam trots förbud

I en vägledande dom förbjuds marknadsföring av utländska spelsajter i Sverige. Men trots hot om vite fortsätter sajten Nyheter24 att ha reklam för nätcasinon.

Prislappen för plankarna:

Upp emot 100 miljoner kronor.Så mycket kan tjuvåkarna kosta landstingsägda Västtrafik varje år.– Det är min uppskattning utifrån det underlag jag har att titta på, säger Maria Björner Brauer, Västtrafiks enhetschef för försäljning och marknadsföring.

Negativa engångsposter tynger Oniva

Webbhotell- och internetmarknadsföringsbolaget Oniva Online Group redovisar en nettoomsättning på 36,9 miljoner kronor under tredje kvartalet (41,7).

Sämre rörelseresultat för Oniva

Webbhotell- och internetmarknadsföringsbolaget Oniva Online Group redovisar en nettoomsättning på 36,9 miljoner kronor under tredje kvartalet (41,7).

Sämre rörelseresultat för Oniva

Webbhotell- och internetmarknadsföringsbolaget Oniva Online Group redovisar en nettoomsättning på 36,9 miljoner kronor under tredje kvartalet (41,7).

Ägaren kan tvingas flytta glashusen

Glashusen som använts i marknadsföringen av den svenska naturen som stressminskande bryter mot strandskyddslagen. Nu ska Åmåls kommun och markägaren träffas för att försöka hitta en lösning.

Ägaren kan tvingas flytta glashusen

Glashusen som använts i marknadsföringen av den svenska naturen som stressminskande bryter mot strandskyddslagen. Nu ska Åmåls kommun och markägaren träffas för att försöka hitta en lösning.

8 jobb med hög lön – som inte kräver en lång utbildning

Alla orkar faktiskt inte plugga flera år på universitet eller högskola, men många vill ändå ha en bra lön. Finns det en mellanväg? Ja, kanske. I alla fall enligt rekryteringsbolaget Careeron som på utbildningssidan.se skriver om några välbetalda jobb som inte kräver långa utbildningar (max en kandidatexamen) men ändå ger en snitt- eller medianlön på minst 30 000 kronor i månaden. Vissa orkar inte plugga många år på universitet eller högskola. Bildkälla: TT Nyhetsbyrån 1. Pilot Här måste du plugga mellan 18 och 24 månader. Det kan du göra hos till exempel Scandinavian Aviation Academy som har en kostnadsfri och CSN-berättigad pilotutbildning. "Pilotutbildningen är statligt finansierad genom YH-myndigheten och det finns 20 platser per år. Det är vanligtvis över 200 sökande till vår pilotutbildning så konkurrensen om att bli pilot via yrkeshögskolan är stor", skriver de på sin sajt. Blir du pilot kan du räkna med en snittlön på över 50 000 kronor i månaden. 2. Flygledare Det här är ett yrke där du förmodligen kommer att ha ansvar för tusentals människoliv – varje jobbdag. Det betyder också att du kommer att få betalat därefter. Utbildningen för att bli flygledare tar två år och sedan kan du räkna med att ganska direkt få en lön på strax över 30 000 kronor. Lönen kan dock bli mycket högre när du har jobbat ett tag – upp mot mellan 63 100 till 72 100 kronor, skriver tidningen Veckans affärer som hänvisar till Luftfartsverket. 3. Flygtekniker Här måste du plugga i två år, men även göra några års praktik, innan du kan titulera dig som certifierad flygtekniker. Lyckas du att bli det kan du dock räkna med en medellön kring 39 900 kronor i månaden, skriver Veckans affärer som hänvisar till Statistiska centralbyrån. Piloter. Bildkälla: TT Nyhetsbyrån 4. Lokförare Här behöver du gå en utbildning på mellan 6 och 18 månader. Blir du lokförare kan du räkna med en snittlön på minst 30 000 kronor i månaden. Lokförare. Bildkälla: TT Nyhetsbyrån 5. Specialinriktad elektriker För att bli elektriker räcker det med att plugga el-programmet på gymnasiet. Om du dessutom kompletterar med en kortare yrkesutbildning kommer du bli hetare på arbetsmarknaden och därmed också få en högre lön. Blir du en "vanlig" elektriker kan du räkna med en snittlön på ungefär 32 000 kronor i månaden. Men har du specialkunskaper, kanske inom programmering, blir lönen mycket högre än så. 6. Kustbevakare För att bli detta måste du plugga en utbildning på mellan 18 och 24 månader. Blir du kustbevakare kan du räkna med en snittlön på runt 30 000 kronor i månaden. Kustbevakare. Bildkälla: TT Nyhetsbyrån 7. Marknadschef För att bli marknadschef krävs normalt en kandidatexamen inom till exempel ekonomi eller marknadsföring. Man bör också ha relevant erfarenhet. Lyckas man bli det kan man räkna med en marknadslön på mellan 44 000 och 53 000 kronor i månaden, skriver Veckans affärer som hänvisar till siffror från fackförbundet Unionen. 8. Inköpschef För att bli detta går det bra att plugga flera olika yrkesutbildningar inom logistik och inköp. Blir du inköpschef kan du räkna med en marknadslön på mellan 36 000 och 50 000 kronor i månaden, skriver Veckans affärer som hänvisar till uppgifter från fackförbundet Unionen. Är du missnöjd med din nuvarande lön? Se klippet med de högst betalda jobben: [youplay:sp,71,131574,000,0] Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på omvärlden – både från Google Play och App Store.

8 jobb med hög lön – som inte kräver en lång utbildning

Alla orkar faktiskt inte plugga flera år på universitet eller högskola, men många vill ändå ha en bra lön. Finns det en mellanväg? Ja, kanske. I alla fall enligt rekryteringsbolaget Careeron som på utbildningssidan.se skriver om några välbetalda jobb som inte kräver långa utbildningar (max en kandidatexamen) men ändå ger en snitt- eller medianlön på minst 30 000 kronor i månaden. Vissa orkar inte plugga många år på universitet eller högskola. Bildkälla: TT Nyhetsbyrån 1. Pilot Här måste du plugga mellan 18 och 24 månader. Det kan du göra hos till exempel Scandinavian Aviation Academy som har en kostnadsfri och CSN-berättigad pilotutbildning. "Pilotutbildningen är statligt finansierad genom YH-myndigheten och det finns 20 platser per år. Det är vanligtvis över 200 sökande till vår pilotutbildning så konkurrensen om att bli pilot via yrkeshögskolan är stor", skriver de på sin sajt. Blir du pilot kan du räkna med en snittlön på över 50 000 kronor i månaden. 2. Flygledare Det här är ett yrke där du förmodligen kommer att ha ansvar för tusentals människoliv – varje jobbdag. Det betyder också att du kommer att få betalat därefter. Utbildningen för att bli flygledare tar två år och sedan kan du räkna med att ganska direkt få en lön på strax över 30 000 kronor. Lönen kan dock bli mycket högre när du har jobbat ett tag – upp mot mellan 63 100 till 72 100 kronor, skriver tidningen Veckans affärer som hänvisar till Luftfartsverket. 3. Flygtekniker Här måste du plugga i två år, men även göra några års praktik, innan du kan titulera dig som certifierad flygtekniker. Lyckas du att bli det kan du dock räkna med en medellön kring 39 900 kronor i månaden, skriver Veckans affärer som hänvisar till Statistiska centralbyrån. Piloter. Bildkälla: TT Nyhetsbyrån 4. Lokförare Här behöver du gå en utbildning på mellan 6 och 18 månader. Blir du lokförare kan du räkna med en snittlön på minst 30 000 kronor i månaden. Lokförare. Bildkälla: TT Nyhetsbyrån 5. Specialinriktad elektriker För att bli elektriker räcker det med att plugga el-programmet på gymnasiet. Om du dessutom kompletterar med en kortare yrkesutbildning kommer du bli hetare på arbetsmarknaden och därmed också få en högre lön. Blir du en "vanlig" elektriker kan du räkna med en snittlön på ungefär 32 000 kronor i månaden. Men har du specialkunskaper, kanske inom programmering, blir lönen mycket högre än så. 6. Kustbevakare För att bli detta måste du plugga en utbildning på mellan 18 och 24 månader. Blir du kustbevakare kan du räkna med en snittlön på runt 30 000 kronor i månaden. Kustbevakare. Bildkälla: TT Nyhetsbyrån 7. Marknadschef För att bli marknadschef krävs normalt en kandidatexamen inom till exempel ekonomi eller marknadsföring. Man bör också ha relevant erfarenhet. Lyckas man bli det kan man räkna med en marknadslön på mellan 44 000 och 53 000 kronor i månaden, skriver Veckans affärer som hänvisar till siffror från fackförbundet Unionen. 8. Inköpschef För att bli detta går det bra att plugga flera olika yrkesutbildningar inom logistik och inköp. Blir du inköpschef kan du räkna med en marknadslön på mellan 36 000 och 50 000 kronor i månaden, skriver Veckans affärer som hänvisar till uppgifter från fackförbundet Unionen. Är du missnöjd med din nuvarande lön? Se klippet med de högst betalda jobben: [youplay:sp,71,131574,000,0] Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på omvärlden – både från Google Play och App Store.

Tobaksföretag stäms för ”hälsosnus”

Konsumentombudsmannen, KO, stämmer snusföretaget Skruf Snus för marknadsföring som de anser strider mot lagen. Skruf Snus säljer snus av ekologiskt odlad tobak och har sin tillverkning i Sävsjö.

Tobaksföretag stäms för ”hälsosnus”

Konsumentombudsmannen, KO, stämmer snusföretaget Skruf Snus för marknadsföring som de anser strider mot lagen. Skruf Snus säljer snus av ekologiskt odlad tobak och har sin tillverkning i Sävsjö.

Skruf Snus stäms för "hälsosnus"

Konsumentombudsmannen (KO) stämmer snusföretaget Skruf Snus för marknadsföring som de anser strider mot lagen.

Skruf Snus stäms för "hälsosnus"

Konsumentombudsmannen (KO) stämmer snusföretaget Skruf Snus för marknadsföring som de anser strider mot lagen.

KO stämmer snustillverkare för ekologisk reklam

Ekologiskt snus uppmuntrar användande av tobak. Det menar Konsumentombudsmannen som stämt den svenska snustillverkaren Skruf Snus för marknadsföring av ekologiskt snus.

KO stämmer snustillverkare för ekologisk reklam

Ekologiskt snus uppmuntrar användande av tobak. Det menar Konsumentombudsmannen som stämt den svenska snustillverkaren Skruf Snus för marknadsföring av ekologiskt snus.

Hårindustrin

Läs manuset till Hårindustrin, en granskning av löshår och falsk marknadsföring inom skönhetsbranschen.

Hårindustrin

Läs manuset till Hårindustrin, en granskning av löshår och falsk marknadsföring inom skönhetsbranschen.

Europeiska studenter i Hudiksvall – ska lära mer om turism

Att locka turister kräver nya tankesätt än att bara trycka en broschyr. Därför har Bromangymnasiet tagit initiativ till ett projekt tillsammans med flera EU-länder där studenter nu har samlats i Hudiksvall för att lära sig mer om framtidens marknadsföring.

Europeiska studenter i Hudiksvall – ska lära mer om turism

Att locka turister kräver nya tankesätt än att bara trycka en broschyr. Därför har Bromangymnasiet tagit initiativ till ett projekt tillsammans med flera EU-länder där studenter nu har samlats i Hudiksvall för att lära sig mer om framtidens marknadsföring.

Konsumentverket kritiserar hårföretag som kallar sig etiska

Konsumentverket är kritiskt till att hårföretag kallar sina produkter för etiska. Och att som Hairtalk säga att håret man säljer är Fairtrade – det är vilseledande marknadsföring, enligt myndigheten.

Konsumentverket kritiserar hårföretag som kallar sig etiska

Konsumentverket är kritiskt till att hårföretag kallar sina produkter för etiska. Och att som Hairtalk säga att håret man säljer är Fairtrade – det är vilseledande marknadsföring, enligt myndigheten.

Ayima tecknar kontrakt i USA

Aktietorgslistade Ayima, som är verksamt inom digital marknadsföring, har tecknat ett kontrakt i USA med förväntade intäkter på 2,95 miljoner kronor (360.000 dollar) under det första året.

Ayima tecknar kontrakt i USA

Aktietorgslistade Ayima, som är verksamt inom digital marknadsföring, har tecknat ett kontrakt i USA med förväntade intäkter på 2,95 miljoner kronor (360.000 dollar) under det första året.

Shortcut Media-bolag tar order

Shortcut Medias dotterbolag Bond Street Film har fått beställningar på drygt 100.000 kronor från techbolaget Comprado. Beställningarna avser marknadsföringsfilm till sociala medier. Därutöver har ett långsiktigt samarbetsavtal avseende filmproduktion skrivits. Det framgår av ett pressmeddelande.

Shortcut Media-bolag tar order

Shortcut Medias dotterbolag Bond Street Film har fått beställningar på drygt 100.000 kronor från techbolaget Comprado. Beställningarna avser marknadsföringsfilm till sociala medier. Därutöver har ett långsiktigt samarbetsavtal avseende filmproduktion skrivits. Det framgår av ett pressmeddelande.

Nextjet stäms av KO

Konsumentombudsmannen (KO) har stämt Nextjet inför rätta för vilseledande marknadsföring för att flygbolaget fortsätter att sälja biljetter efter den 17 november då deras tillfälliga operativa licens går ut.

Nextjet stäms av KO

Konsumentombudsmannen (KO) har stämt Nextjet inför rätta för vilseledande marknadsföring för att flygbolaget fortsätter att sälja biljetter efter den 17 november då deras tillfälliga operativa licens går ut.

Flygplatschefen: ”Vi vill inte lura kunderna”

Konsumentombudsmannen (KO) har stämt Nextjet inför rätta för vilseledande marknadsföring för att flygbolaget fortsätter att sälja biljetter efter den 17 november då deras tillfälliga operativa licens går ut.

Flygplatschefen: ”Vi vill inte lura kunderna”

Konsumentombudsmannen (KO) har stämt Nextjet inför rätta för vilseledande marknadsföring för att flygbolaget fortsätter att sälja biljetter efter den 17 november då deras tillfälliga operativa licens går ut.